گرامر درس چهار - 1 interchange

گرامر درس چهار interchange - 1

Unit 4  Do you like rap?

 Yes/ No and wh- questions with do

هنگام استفاده از کلمه های پرسشیwhat , where و.......... جواب باید کامل داده شود

در بعضی جا ها do هم فعل کمکی است هم فعل اصلی

( بقیه جمله+ فعل اصلی+ فاعل + فعل کمکی + کلمه پرسشی)

برای مثال

what does he play?

در بالا what کلمه پرسشی does فعل کمکی he ضمیر فاعلی play فعل اصلی

درسوم شخص مفرد از(does ودر بقیه از do استفاده می کنیم)

سوم شخص عبارت است از تمامی اسمهای انسان وغیره و ضمایر فاعلیhe/she/it

 


طرز سوالی کردن زمان حال ساده:

برای سوالی کردن جملات حال ساده ای که در آنها فعل اصلی بکار رفته از افعال کمکی do یا does استفاده می کنیم به این صورت که do و does را در اول جمله آورده. سپس فاعل و پس از آن فعل اصلی را می آوریم

تذکر: باید دقت شود تا در سوم شخص مفرد هنگام سوالی کردن جمله حرف s سوم شخص را از آخر فعل حذف کنیم

برای مثال

do you like classic?

در بالا do فعل کمکی you ضمیر فاعلی like فعل اصلی



For example:

 

what kind of music do you like?

چه آهنگی را شما دوست دارید؟

I like rock alot

من راک رو دوست دارم

do you like classic?

آیا کلاسیک دوست دارید؟

yes, I do. I like it alot.

بله . من خیلی آن را دوست دارم.

No, I don't like it very much

نه.من زیاد آن را دوست ندارم.

does he play the piano?

آیا او پیانو می نوازه؟

yes, he does.

بله

NO, he doesn't

نخیر

what does he play?

آو چه می نوازد؟

he plays the guitar

او گیتار می نوازد

در بالا معنی play به معنی نواختن می باشد

do they like the opera?

آیا آنها آهنگ اپرا را دوست دارند؟

yes, they do. they love them

بله. آنها عاشق آنها هستند

No.they don't like them very much.

نه . آنها علاقه به آنها ندارند

 


در زبان انگلیسی ضمایرمفعولی عبارتند از   object pronouns

Me      مرا            us           ما را

you     تو را          you          شما را

him/her/it         اورا- آن را      them       آنهارا

ضمیر کلمه ای است که جای اسم می نشیند واز تکرار آن جلوگیری می کند اگر ضمیر جانشین فاعل شود ضمیر فاعلی واگر جانشین مفعول شود ضمیر مغعولی نامیده می شود

 


:For example

the boys helped the girls 

پسرها کمک کردند به دخترها

the boys helped them

پسرها به آنها کمک کردند

mary answers john

مری به جان جواب داد

mary answers him

مری به او جواب داد

I followed their car

من دنبال کردم ماشین آنها را

I followed it

من دنبال کردم آن را

would ; verb + to +verb

در زبان انگلیسی مابین دو فعل از مصدر to استفاده می کنیم

ضمناً در زبان انگلیسی modal عبارتند ازcan/ could /must /might /ought to/ shall / should /will / would  می باشند

For example:

would you like to go out on friday?

آیا دوست دارید روز جمعه بیرون بروید؟

yes , I would .

بله

yes , I'd love to. thanks

بله من دوست دارم متشکرم

yes , I'd really like to go

بله من واقعاًدوست دارم بروم

contraction

I would = I'd 

would you like to go a soccer match?

آیا دوست دارید بروید به مسابقه فوتبال؟

I'd like to, but I have to work late.

 من دوست دارم. ولی باید تا دیر وقت کار کنم.

I'd like to, but I need to save money.

من دوست دارم ولی باید پول پس انداز کنم.

I'd like to, but I want to visit my parents.

من دوست دارم ولی می خوام خانواده ام را ملاقات کنم.

 

conversation

 

mehdi: I have tickets to the soccer match on friday night.

مهدی : من بلیط های دارم برای مسابقه فوتبال  در روز جمعه

tony: thanks . I'd love to . what time does it start?

تونی: من دوست دارم . ساعت چند شروع میشه؟

mehdi: at 8:00.

مهدی : ساعت هشت.

tony : that sounds great. so, what do you want to have dinner at 6:00?

تونی : عالیه بنابراین چه چیزی برای شام داری در ساعت شش؟ 

mehdi : Uh , I'd like to , but I have to work late.

مهدی : اوه من دوست دارم اما من تا دیر وقت کار دارم

tony : oh , that's ok just meet at the stadium befor the match, around 7:30.

تونی : خوب ما همدیگر را  در استادیوم ملاقات کنیم در ساعت  هفت وسی دقیقه پیش از شروع مسابقه

mehdi : Ok let's meet at the gate.

مهدی : خوب  ما همدیگر رو می بینیم جلو در( استادیوم)

tony : that sounds fine . see you there.

تونی : خیلی خوبه . اونجا می بینمت



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : جمعه 27 تير 1393برچسب:, | 18:39 | نویسنده : sahar teacher |